Hírek

A jóga egyre népszerűbb a nyugati kultúrában, ugyanakkor kezdőként egyáltalán nem mindegy, hogy milyen típusával ismerkedünk meg. Manapság már számtalan típust megkülönböztetünk, azonban, ha két nagy csoportra szeretnénk osztani a jóga fogalmát, akkor beszélhetünk statikus és dinamikus jógáról. A statikus jóga sokkal könnyedebb, mint a dinamikus jóga.

Számtalan előnye van a kezdők számára, ugyanis ebben az esetben a gyakorlatok között több idő telik el, így természetes, hogy több idő áll rendelkezésre a különféle pózok begyakorlására és megfelelő kivitelezésére is.

Emellett nem mondható kifejezetten fárasztónak, így aki kezdő, nagy valószínűséggel örömét leli majd benne. A dinamikus jóga ezzel ellentétben, jóval több mozgást tartalmaz. Ahogy az elnevezés is sugallja, a dinamikus jóga inkább a haladók számára ajánlott, ugyanis ebben az esetben a test erősítése kifejezetten nagy szerepet kap.

Így egyáltalán nem furcsa, ha valaki erőteljesen izzad a gyakorlatok végeztével. A dinamikus jóga másik fontos tulajdonsága a nagy információmennyiség. A kezdők számára részben ezért is lehet nehézkes ez a jóga fajta.

Ebben az estben ugyanis már a kezdetekben számtalan különféle gyakorlat, s így nagyon sok információ kering, amit egyenként meg kell jegyezni, méghozzá a legnagyobb alapossággal, ugyanis csak így sajátíthatóak el megfelelően a gyakorlatok.

Ilyenkor a helyes légzésnek is óriási szerep jut, ami szintén tanulandó. Összességében tehát a dinamikus jóga egy kifejezetten hatékony jóga fajta, azonban kezdőként érdemes inkább a statikus megoldásokat választani!

Author: karuna

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.